Novinky

KUKUZINKY

Zo sveta Online Marketingu

Nad názvom sme dlhšie rozmýšľali až sme sa nakoniec rozhodli pre toto slovo. Viete čo znamená slovo KUKUZA? 

Slovo KUKUZA pochádza zo svahílčiny a znamená vylepšiť, nakopnúť, podpodriť, rozbehnúť. V angličte sa to dá preložiť slovom boost.

Celosvetovo až 52% užívateľov prichádza na webstránky cez mobilné telefóny, v niektorých európskych krajinách presahuje hranicu 75%.
Zároveň až u 72% užívateľov vyvoláva neresponzívny web pri prezeraní webstránok na mobiloch pocit, že firma svojmu podnikaniu nevenuje dostatočnú starostlivosť.
Súbežne, Google využíva algoritmus zobrazovania platených aj neplatených výsledkov vyhľadávania, podľa ktorého uprednostňuje mobile friendly weby.

Najpopulárnejším a najviac využívaným symbolom na sociálnych sieťach je aktuálne Hashtag, ktorý predstavuje jedinečný identifikátor. Aj preto sa v biznis oblasti odporúča mať svoj unikátny hashtag, ktorým budete označovať všetky svoje príspevky. Najlepšie funguje názov vlastnej značky alebo produktu.
Ku každému postu ich môžete pridať aj niekoľko, pričom sa odporúča použiť 2-3 hlavné a 5-8 doplňujúcich, všeobecnejších hashtagov.

Komunikácia so zákazníkom ale aj s každým návštevníkom webu je nesmierne dôležitá. Popri masových nástrojoch nastupujú do popredia aj individuálnejšie formy komunikácie. V súčasnosti sú na vzostupe nástroje, kedy zaškolený predajca komunikuje formou chatu “live” so svojim zákazníkom a to buď priamo na webe alebo cez sociálne siete.
Mnoho eshopov potvrdilo, že poskytnuté poradenstvo a informácie v chate vedú často až ku samotnému nákupu zákazníka.

Ak máte pocit, že Facebook je plný reklám, ste na omyle. Možno ste si to ani neuvedomili, no doteraz ste ich nenašli ani v súkromných a ani vo verejných skupinách. I keď je táto informácia zatiaľ neoficiálna, s najväčšou pravdepodobnosťou je to otázka pár mesiacov. Práve skupiny totiž predstavujú pre inzerentov priestor, kde môžu cielene oslovovať tých správnych používateľov na základe ich spoločných záujmov.

Už v októbri 2018 sa spoločnosť Google vyjadrila, že v najbližších mesiacoch plánuje ukončiť niekoľko jej komunikačných služieb. Azda najväčším prekvapením bolo oznámenie o ukončení jej neúspešnej sociálnej sieti Google Plus, ktorá vznikla s cieľom konkurovať najväčším sieťam ako Twitter či Facebook. Týkať sa má len bežných užívateľov siete, nie firemných účtov.
Zánik čaká ďalej aj službu Hangouts či skoro neznámu platformu Google Allo.

Video stále na vzostupe.
A to aj v rámci nákupného procesu zákazníka, nakoľko ľudia považujú video za hodnovernejší zdroj informácii ako obrázky či text. Youtube už nie je len o hudobných videách a vtipných scénkach. Zákazníci tu hľadajú informácie práve v štádiu zvažovania kúpy produktu. Aj preto, mnohé firmy posunuli propagáciu svojich produktov na vyšší level, či už formou krátkej videoprezentácie alebo videorecenzie.

Odoslaná správa s gramatickou chybou, preklepom, či dokonca zlému adresátovi bola bežná realita pri dennom používaní Messengera.
Mnohí užívatelia sa tešia novinke a to možnosti vymazania správy do 10 minút od jej odoslania. Stačí ak kliknete na daný text a zobrazí sa vám možnosť Odstrániť správu.

Skype prichádza s dlho očakávanou novinkou a to možnosť zdieľania obrazovky v mobilných zariadeniach. Od apríla je k dispozícii len v BETA verzii, avšak plánuje sa jej nasadenie pre všetkých používateľov aplikácie už o necelý mesiac.

Už neuveriteľných 15 rokov oslávila 1. Apríla 2019 služba Gmail. Pri príležitosti tohto výročia nadobudla novú, dlho očakávanú funkciu plánovania odoslaných mailov.
Nájdete ju v novom, rozšírenom tlačidle Odoslať. Obsahovať bude šípku, ktorá naznačí ďalšie možnosti odoslania mailu.

Ak aj vy chcete posunúť svoj Instagramový profil na vyšší level, splňte 4 podmienky a získajte štítok overenia. Váš účet musí byť:
1. Unikátny – len jeden účet na osobu alebo firmu.
2. Autentický – predstavuje skutočnú osobu či firmu.
3. Kompletný – musí byť verejný, musí obsahovať kompletné informácie (popis, profilové foto) a aspoň jeden príspevok.
4. Zaujímavý – teda ide o používateľmi vyhľadávanú osobu alebo firmu.
Ak chcete požiadať o overenie, kliknite na “Nastavenia” a zvoľte “Požiadať o overenie”.


Rok 2018 bol pre reklamný systém Google Adwords zásadný. Zmenilo sa jeho pracovné rozhranie, logo a aj názov na Google Ads.
Dlho na seba nenechal čakať ani Adwords Editor, ktorý postretol podobný osud. Pred pár dňami prišlanová aktualizácia a s ňou aj nový dizajn, nové funkcie a možnosti v rámci správy účtov a samozrejme aj nový názov Google Ads Editor.

Na konferencii F8 oznámil Facebook niekoľko zásadných zmien, ktoré sa týkajú jeho aplikácie.
Najzásadnejším rozdielom je presunutie sekcie menu do dolnej časti rozhrania aplikácie.
Taktiež významnou, i keď len estetickou zmenou je nahradenie modrej, pre Facebook typickej farby bielou.
V neposlednom rade za zmienku stojí aj zmena v komentároch, kde nové animovanejšie reakcie na príspevky pôsobia omnoho živšie.